maanantai 27. joulukuuta 2010

27. luukku

Suosikkipaikkani

Ehdottomasti se on koti, mikä ei ole mikään yllättävä vastaus. Olen jo joskus aiemminkin sanonut, etten kiinny paikkoihin. Muuttaminen asunnosta toiseen ei sinänsä tunnu hankalalta. Koti ei ole siis mikään pysyvä paikka vaan enemmänkin tila. Koti on tila missä saan olla täysin rehellinen oma itseni ja minut hyväksytään siellä sellaisena kuin olen. Kotia ei sen vuoksi voi perustaa kenen tahansa kanssa. Kämppiselämässäkin koin tärkeänä sen, että pystyin jotenkin rajaamaan oman tilani, oma huone tai edes oma sänky. Nyt minulla ei ole omaa huonetta, mutta onneksi meillä on huoneita sen verran paljon, että välillä pääsee ihan yksinkin olemaan ja minulle sallitaan se. Kuitenkin koin hyvin vaikeana sen lyhyen hetken elämässäni, kun asuin aivan yksin. Sellainen elämäntapa ei kerta kaikkiaan sopinut minulle. En tiedä johtuiko se siitä, ettei ystäviä ehkä siinä elämäntilanteessa ollut lähellä muutenkaan. Aloin pyöriä aivan liikaa omissa ajatuksissani ja murheissani. Koti on siis myös paikka, josta löytyy muitakin kuin minä itse.

Arjessa olen melkoinen menijä. Nyt joululomalla varsinainen rentoutuminen alkoi vasta, kun pääsimme sukuloimasta omaan kotiimme. Kaipaamme molemmat enemmän "kotoilua".    

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa jakamaan ajatuksia rakentavassa hengessä kanssani!

Lukijat